Why Product Market Fit Isn't Enough

One of the other common answers that has emerged is “Growth Hacking.” You have a great product, you have product market fit, now all you need is to find a growth hack to grease the growth wheels. No other term makes my stomach churn more.

While the term started with good intentions, it has morphed into a concept around hacktics - that there is a tip, trick, secret, or tool that is going to unlock growth in your business. The problem with hacktics are that they are short lived and never sustainable.

Before tactics you need a growth process. But before a growth process you need a strategy.

5 J'aimes

Ce qui est génial dans cet article c’est qu’il évacue tout le bullshit system dans lequel le marketing s’enfonce depuis des années pour n’en laisser que l’essentiel : la BASE ! Un produit, un marché et des canaux de distribution. On fait corréler le tout et on attend gentiment que la croissance nous défonce :wink:
Voilà après ca on peut retourner faire du M.A.R.K.E.T.I.N.G. en paix :slight_smile: Tout marketeux devrait avoir systématiquement cet article en poche, ça leur éviterait de perdre la tête en meetups, events, conférences et autre summit :slight_smile:

2 J'aimes

Et voilà la suite (part 2) : http://www.coelevate.com/essays/market-product-fit

Régalez-vous !

1 J'aime